O'rganish uchun qabul qilish va tushunish cheklovlar undiriladigan bo'yicha ular tomonidan ota-onalar va jahon bolalar rivojlantirish kabi muhim fazilatlar sifatida qobiliyati kechir

Qobiliyati uchun kutish uchun amalga oshirishda ularning xohishlarini, qabul qilish, bir ruh hamkorlik, bunyodkorlik, mehr-shafqat, mardlik, sabr, qobiliyati ularning to'g'ri xatolar, o'z-o'zini hurmat, o'zini-o'zi yetarlilik va aniqlash. Masalan:

 

1. Kechirish kerak bo‘lgan odam mavjud bo‘lmasa, bola kechirishni o‘rgana olmaydi.

 

2. Bolaning barcha istaklari muhayyo qilinsa, u o‘zida istaklarini amalga oshishini kutish qobiliyati yoki sabrni tarbiyalay olmaydi.

 

3. Atrofdagilarning bari yetuk insonlar bo‘lsa, bola o‘zining kamchiliklarini qabul qilishni o‘rganmaydi.

 

4. Hamma narsa u istagandek bo‘lsa, bola hamkorlik qilishni o‘rganmaydi.

 

5. Hamma ish o‘zgalar tomonidan bajarilsa, bola shaxsiy ijodiy salohiyatini rivojlantira olmaydi.

 

6. O‘zga insonlar og‘riq va omadsizlikni his etayotganlarini ko‘rmasa, bola atrofdagilarga achinish va ularni hurmat qilishni o‘rganmaydi.

 

7. Yoqimsiz narsalar bilan yuzma-yuz kelmasa, bola o‘zida optimizm va qo‘rqmaslikni tarbiyalay olmaydi.

 

8. Bariga osonlik bilan erishsa, bola o‘zida qat’iylik va kuchni rivojlantira olmaydi.

 

9. Bolaga murakkablik, omadsizlik va adashishlar begona bo‘lsa, u o‘z xatolarini to‘g‘rilashni o‘rganmaydi.

 

10. Bola qiyinchiliklarni zabt etib, nimagadir erishmasa, o‘z qadr-qimmati va sog‘lom g‘ururni o‘zida shakllantira olmaydi.

 

11. Izolyatsiya va qabul qilmaslik hissi bolaga tanish bo‘lmasa, u holda bola o‘zidagi ichki hotirjamlikni tarbiyalay olmaydi.

 

12. Bolada obro‘li kishining fikriga qarshi turish va/yoki istagiga erishish imkoniyati bo‘lmasa, maqsadga qarab intilish ko‘nikmasi rivojlanmaydi.